discount coupons are intended not to lure customers in general but to lure a certain class of customers ─ namely, those who would shop elsewhere in the absence of a bargain. the device works only if the discounts end up in the right hands: it must be the case that coupon clippers, on average, are more sensitive to price. most economists believe that [the connection] is established by the fact that some people have more free time than others. those with a lot of free time are both more likely to be clipping coupons and more likely to be shopping around for bargains.
세번째줄 끝에 즘에[the connection]의 의미하는 바가 정확히 뭘까요? 뭐와 뭐의 연결일까요?ㅠ
2022-03-02 22:43:10
앞의 내용을 보시면,
쿠폰이 일반적인 고객이 아닐, 특정 고객을 타겟으로 고안된 것이라는 겁니다.
이러한 이유가 왜 그런지에 대해,
경제학자들은 어떤 사람들은 시간이 더 많다는 사실에, 그 개연성을 찾을 수 있는 겁니다.
커넥션이란, 결국 연결, 즉 결부지을수 있는 것.