※ 질문하기 ---- 답변은덧글이 아니라 답글로 해 주세요.
[안 내]
막연한 질문 제목이 아니라 질문 내용에 적절한 제목을 정해 주세요.
질문에 대한 답변을 얻은 뒤 자신의 게시글을 삭제하지 마십시오.
질문할 때 예의를 지키시기 바랍니다.(빨리 해달라... 고수분만 해달라... 이런 식의 요구는글쎄요....)
답변은 덧글보다는 답글로 해주세요. 삭제 방지 및 카페 게시글 증가 효가가 있습니다.
답변을 얻은 뒤에는 반드시 감사의 덧글을 남겨 주세요.
질문내용은 아래 칸에 입력해주세요~질문내용 : 2008년 3월 고1 모의고사문제 인데 답이 4번인데 저 역시 4번 같은 생각이 드는데 확실히 왜 4번인지는 잘 모르겠고 해석본을 봐도 무슨 뜻인지 잘 이해가 안가네여... 그림을 첨부하는 방법을 몰라서 글만 복사했어여...ㅡㅡ;; 자세히 가르쳐 주시면 감사하겠습니다.
29. 다음 그림에 대한 글의 내용 중, 밑줄 친 낱말의 쓰임이 의미상 적절하지 않은 것은? [3점]
In some parts of Russia, farmers use their ①fingers to multiply numbers from 6 through 10. The method is interesting. First, ②number your fingers from 6 to 10, as shown in Figure 1. Suppose you wish to multiply 8 by 9(8×9). The tip of the 8finger on the ③left hand is placed against that of the 9finger on the right hand, as shown in Figure 2. The touching fingers, together with all fingers ④above them on both hands, represent tens. In this case there are seven such fingers, and seven tens are 70. The next step is to multiply the number of remaining fingers on the left hand by the number of those on the right. In this case, 2 times 1(2×1) is 2. Then ⑤add 2 to 70; the final answer is 72. This method never fails in other cases. *multiply 곱하다
It seems to mean that the touching fingers, together all fingers below them on both hands, represent tens.