1)
in fact, one study investigating language-learning strategies found reading for pleasure and seeking opportunities to read in english as the two most strongly related factors to successful language learning.
해석을 해 보려고 하면..
사실, 언어를 배우는 전략을 조사하는 한 연구가 즐거움을 위해서 읽는 것과 영어로 읽는 기회를 구하는 것을 성공적인 언어를 배우는데 있어서 두가지 가장 강력하게 연관되는 요소들이라는 것이라는 것이라는 것으로 써 발견하였다.
여기서 one study 하고 investigating 사이에 which is 가 생략되어 있는 것 맞아요..?
그리고.. found가 동사인가요..? 동사라면.. reading 부터 english 까지가 목적어에요..?
그렇다면, found a as b 이런 것이 있어요?? 해석을 하면. a를 b로써 발견하다..
2)
other researchers have found that students just reading graded readers (simplified books especially made for language students) improved in both fluency and accuracy of expression in their speaking, even though the students did very little speaking during the course of the study.
students just reading graded readers 이 부분하고 simplified books especially made for language students 이 부분이 어떻게 해석이 되어야 하나요..?
1) 번 질문에서 제시한 의견대로 find + 목적어 + as + 보어 의 구조가 가능합니다.
2) 번은 graded readers 이 simplified books especially made for language students와 동격으로 graded readers 를 설
명해주는 것이며, graded readers (등급이 매겨진, 수준별 독본) 을 읽은 학생들이 말하기에서도 표현의 유창성과
정확성 둘 다 향상했다고 해석됩니다. stud