Smart choices in customer selection and timing enable companies to cbannel investment resources into building the highest quality of market share. Consider the profiles of two companies, company A and company B in the graph Quality of Market Share Matters. Each company owns a 30% share of market position, and, although their customer-base profiles are quite different, companies A and B may temporarily bave income
statements with similar levels of profitability. It is tempting to infer tbe profitability of a customer base through the profit margins reflected on the income
statements, but that may be extremely misleading.
현명한 선택은 고객이 적절한 시기에 선택하는걸 가능하게 하고 회사의 재정 투자의 방향은 시장점유율에 질을 가장 높게 해준다. 회사 A와 B 두회사에서 시장점유율의 품질 중요성을 그래프로 표현해 정책을 검토하다. 각기 회사 소유 시장 지위 할당량이 30%이고 고객들의 기반분석표가 다르다 할지라도 회사 A와B는 일시적인 비슷한 수준의 수익성과 같은 손익계산서일 것이다
1.Company A For instance, is reinvesting profits in share-determiners while building
barriers around certain accounts to lower its ratio of switchables.
2.Thus its current income statement may show moderate profitability.
1. A회사의 경우 지분을 결정하는 사람들이 확실한 근거를 통해 비율을 낮추는걸로 변경하여 수익을 빌딩 주위장벽에 재투자하고있다
2.이와같이 현재의 손익계산서는 적당한 수익성을 나타내다..이렇게 해석했는데 뭔가 매치가 안맞는것 같아서요,.. 틀린부분있으면 자연스럽게 다듬어 주시면 감사하겠습니다....
Smart choices in customer selection and timing / enable companies to cbannel investment resources / into building the highest \quality\ of market share.
=고객부문에서의 현명한 선택과 타이밍(적절한 시기결정)은 회사로 하여금 금전(or 재정)적 투자자원을 양질의 시장점유율을 달성하는데 투자(channel=funnel)하도록 해